לפיד שוחח עם מקרון: "ישראל לא מחויבת להסכם עם איראן"

שלמה ריזל No Comments on לפיד שוחח עם מקרון: "ישראל לא מחויבת להסכם עם איראן"

ראש הממשלה לפיד הבהיר לנשיא מקרון כי ישראל מתנגדת לחזרה להסכם ולא תהיה מחויבת להסכם כזה: "ישראל תמשיך לעשות הכל על מנת למנוע מאיראן מלהגיע ליכולת גרעינית"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד, שוחח היום (שני) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. המנהיגים שוחחו באריכות על סוגיית הגרעין האיראני. ראש הממשלה חזר על התנגדותה של ישראל לחזרה להסכם וחזר על הצורך במסר חד וברור שלא יהיו ויתורים נוספים מול האיראנים.

רה"מ לפיד הדגיש כי האיראנים ממשיכים לנהל מו"מ על הצעה, שהונחה בפניהם בבחינת Take it or leave it. כמו כן, ראש הממשלה הזהיר כי בהצעה אלמנטים חדשים החורגים מגבולות ה-JCPOA המקורי וכי היא תסלול את הדרך להזרמת הון רב למערכת הטרור ולהתעצמותה הצבאית של איראן.

נשיא צרפת הדגיש בשיחה את מחויבותו למנוע מאיראן נשק גרעיני.

ביום חמישי האחרון קיים לפיד סבב שיחות בנושא האיראני ושוחח עם קנצלר גרמניה, חבר הקונגרס האמריקני טד דויטש – יו"ר תת ועדת מזרח תיכון בבית הנבחרים ועם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס. גורם מדיני בכיר אומר כי ראש הממשלה צפוי לקיים שיחות נוספות בנושא בקרוב.

הגורם אמר כי המסר בשיחות הוא שהאירופאים שלחו לאיראן הצעה סופית, שאינה עומדת בעקרונות עליהם התחייבו האמריקאים בעצמם, וקבעו כי הצעה זו תהיה בבחינת הצעה אחרונה- take it or leave it. "איראן סירבה להצעה ולכן הגיע הזמן לקום וללכת. כל דבר אחר מעביר מסר חזק של חולשה".

עוד אמר הגורם הבכיר ביחס למסר בשיחות, כי "עכשיו הזמן לשבת לדבר על מה עושים בהמשך כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני; ישראל כפי שידוע לכולם לא מחויבת לשום דבר ותעשה את מה שנדרש כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני וגם למנוע מאיראן שימוש בשלוחות הטרור שלה באזור. ארה"ב יודעת זאת ומכירה בכך".

בנוסף, אמר הגורם כי דו"ח סבא"א מסוף מאי טוען שאיראן לא מספקת הסברים אמינים לסוגיית התיקים הפתוחים, "דבר שאמור להדליק אור אדום בוהק בקהילה הבינלאומית".



0 תגובות